Jeugdspeler

Van de jeugdspeler wordt verwacht dat hij/zij niets doet wat hij/zij thuis ook niet zou doen of mogen. Bij twijfel doe het dan gewoon niet. V.V. De Meern gaat er vanuit dat de jeugdspeler zelf ook nadenkt over wat wel en wat niet kan. V.V. De Meern verwacht van de jeugdspeler sportiviteit en teamgeest. Voetbal is immers een teamsport. Je laat je team dus niet in de steek en helpt als onderdeel van dat team je teamgenoten en je steunt elkaar in het veld. V.V. De Meern verwacht ook van de jeugdspeler dat hij/zij zich bij andere voetbalclubs goed gedraagt en het aanzien van V.V. De Meern niet omlaag haalt. Ook jij bent een deel van het visitekaartje van V.V. De Meern.

Gedragscode voor jeugdspelers

1. Je hebt respect voor de tegenstanders, je teamgenoten, leiders en het publiek
  2. Je accepteert de beslissingen van de scheidsrechter en grensrechter, ook al ben je het daarmee niet eens. Bespreek onduidelijkheden indien nodig na de wedstrijd met je teamgenoten en trainer/leider
  3. Probeer te winnen met respect voor jezelf, je teamgenoten en je tegenstanders. Speel volgens de bekende of afgesproken wedstrijdregels
  4. Discriminatie, schelden, grof taalgebruik, treiteren of kwetsen van wie dan ook wordt niet geaccepteerd
  5. De leider besluit of je opgesteld wordt bij de volgende wedstrijd, indien je niet hebt meegedaan aan de training in de week daarvoor
  6. Je betaalt zelf de boete van een gele of rode kaart
  7. Je bent zuinig op alle materialen, die je mag gebruiken, dus ook op de velden en de kleedkamers
  8. Je laat geen rommel achter in de kleedkamer of het veld. Rommel hoort in de prullenbak
  9. Eventuele onsportiviteit van de tegenstander is nooit een reden om zelf onsportief te zijn
  10. Respecteer het werk van al die mensen die ervoor zorgen dat je bij V.V. De Meern kunt sporten. Dit is namelijk niet vanzelfsprekend
  11. Bij teamactiviteiten is de voertaal Nederlands.

Taken voor jeugdspelers

1. Je neemt deel aan de trainingen en wedstrijden.
  2. Je meldt je op tijd af bij de trainer / leider als je echt niet aanwezig kunt zijn bij de training en/of de wedstrijd.  Uitzondering hierop zijn de trainingen voor de E- en F-pupillen op woensdagmiddag. Deze hoeven zich niet af te melden
  3. Als je een training niet bijwoont, dan is aan je leider om te bepalen of je de volgende wedstrijd mag voetballen of niet. Respecteer die beslissing.
  4. Je bent 15 minuten voor aanvang van de training aanwezig. Voor een wedstrijd ben je op de, door de leiders/trainer, afgesproken tijd aanwezig.
  5. Je maakt je voetbalschoenen buiten schoon, voordat je de kleedkamerruimtes binnengaat. In de kantine zijn voetbalschoenen niet toegestaan.
  6. Je helpt met het schoonmaken van de kleedkamer. Gaat er iets kapot, dan meld je dit aan je leider.
  7. Tijdens de wedstrijden draag je het voorgeschreven tenue van V.V. De Meern.
  8.  Laat geen waardevolle spullen achter in de kleedkamer, maar geef ze in bewaring bij de trainer of leider!!!