6-3 winst van De Meern 1 in bekerwedstrijd tegen AFC

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 20

16 september 2023 14:30

H. van den Broek

De Meern behaalde in de 3e bekerwedstrijd een ruime 6-3 overwinning op de zaterdagtak (2e klasse) van het Amsterdamse AFC. Bij De Meern ontbraken nog steeds behoorlijk wat spelers wegens blessures.

De Meern mist paar doelkansen

Nadat De Meern in de aanvangsfase een paar doelkansen had gemist, kwam het in de 20e minuut via Daimios Damkalis op voorsprong. Na een rush over rechts, rondde hij fraai af in de verre hoek (1-0). In de 30e minuut kwam het zwak spelende AFC op gelijke hoogte bij een foute bal bij het uitverdedigen van De Meern (1-1). Kort hierna miste Bob Prins een grote kans om opnieuw de voorsprong te nemen. Uit een assist van Stan de Groot schoot hij op de keeper van AFC.

Even de weg kwijt

Kort na rust miste onze keeper Glenn Meeuwsen de hoge bal bij een corner van AFC en kon de 1-2 binnengekopt worden. In deze fase was De Meern de weg even kwijt en liep AFC zelfs uit naar 1-3 via een penalty.

De Meern herpakt zich

Halverwege de 2e helft herpakte De Meern zich weer. Het bracht 3 wissels in het veld en boog de achterstand in korte tijd weer om. AFC kon het in deze fase niet meer bijbenen en gaf achterin veel ruimte weg. Met een hattrick van Bob Prins en doelpunten van Indy van de Poll en Stan de Groot (penalty), stelde De Meern orde op zaken en liep het uit naar een 6-3 overwinning.

Ondanks overwinning uitgeschakeld

Ondanks deze overwinning is De Meern uitgeschakeld voor verdere deelname aan het bekertoernooi, omdat het de eerste twee wedstrijden verloor. Volgende week gaat de competitie van start met een uitwedstrijd tegen Argon.

Bekijk hier de beelden:
De 1-0 van Daimios Damkalis
De 2-3 van Bob Prins
De 3-3 van Indy van der Poll
De 4-3 van Bob Prins
De 5-3 van Bob Prins
De 6-3 van Stan de Groot

Opstelling

Opstelling: Glenn Meeuwsen (k), Trevor Mulders, , Sven Jansen, Lars Bootsma, Noah Samson (65e Sander van Laar), Marinho Oldenburg (52e Tim de Graauw), Soufjan Adachour (65e Martijn Smit), Indy van de Poll, Bob Prins, Daimios Damkalis (65e Wayne van Kesteren), Stan de Groot. Wissels: Wayne van Kesteren, Martijn Smit, Sander van Laar, Tim de Graauw, Martijn Smorenburg