Certificeringen

Wij hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. En als je ook nog gecertificeerd wordt voor de inzet en het harde werk van alle leden/vrijwilligers en overige betrokkenen, dan is dat een fantastisch compliment.

Jeugdopleiding

De jeugdopleiding van V.V. De Meern is nog volop in ontwikkeling, maar staat op een hoog niveau. Wij hebben één van de beste jeugdopleidingen van Nederland. Dit blijkt onder anderen uit de volgende certificeringen en de Rinus Michels Award:

• Regionale Certificering van het Kwaliteit & Performance programma van de KNVB;
  • Rinus Michels Award;
  • diverse teams (JO13, JO14, JO15, JO16, JO17, JO18 en JO19) spelen op divisieniveau;
  • ster status FC Utrecht RAC samenwerking;
  • afleveren van spelers aan diverse betaalde voetbalclubs.

Doel certificeringen

Het doel van de certificering is om de jeugdopleidingen bij voetbalclubs structureel te verbeteren en te ontwikkelen. Onze gehele opleiding wordt via een audit-programma op meer dan 64 verschillende punten doorgelicht. Het resultaat hiervan bepaalt welke kwalificatie de KNVB de jeugdopleiding toekent. De beoordeling van jeugdopleidingen en de adviezen die daaruit volgen, worden gedaan door technisch jeugdcoördinatoren en deskundigen van binnen en buiten de voetbalsport. Het doel van het programma is om het totale voetballandschap in de breedte te ontwikkelen.

Regionaal certificaat én Rinus Michels Award

V.V. De Meern behoort tot een selecte groep amateurclubs die zowel de Rinus Michels Award categorie Jeugdopleiding Amateurvoetbal  (2013) als het Regionale Certificering van het Kwaliteit & Performance programma van de KNVB (2017) hebben behaald. Dit is het hoogst haalbare niveau voor een amateurclub. In 2020 werd de certificering verlengd. Wij zijn trots op de status van onze jeugdopleiding. Het is een fantastische erkenning voor alle medewerkers, vrijwilligers en anderen die hieraan een bijdrage leveren. Het is ook een stimulans om het waar mogelijk nog beter te doen.

Certificeringen

Regionale_jeugdopleiding.jpeg

Regionaal certificaat voor onze jeugdopleiding
Samnewerking_utrecht.jpeg

FC Utrecht RAC Ster samenwerking
ARAG_Logo_2016.png
ARAG Fairplay certificering scheidsrechters
SBB.jpeg
SBB erkend leerbedrijf

Rinus Michels Award

rinus-michels-award.jpg

Rinus Michels Award voor onze jeugdopleiding.

Kwaliteitseisen jeugdopleiding

Voor de certificering wordt gekeken of de jeugdopleiding voldoet aan kwaliteitseisen op het gebied van:

• Beleid & bestuur;
  • teams;
  • kader;
  • training- & wedstrijdprogramma;
  • samenwerking;
  • innovatie & kennisdeling;
  • ontwikkeling spelers & trainers;
  • accommodatie & voorzieningen;
  • resultaten & verantwoording.

Op al deze aspecten voldoet onze jeugdopleiding aan de eisen voor Regionale Jeugdopleiding.

Kwaliteitseisen Rinus Michels Award

Clubs worden voor de Rinus Michels Award beoordeeld op:

• ledenontwikkeling in de afgelopen jaren;
  • accommodatie;
  • financiën;
  • plezier en respect;
  • beleid;
  • organisatiestructuur;
  • communicatie;
  • maatschappelijke positie;
  • toepassing van moderne media.

Op al deze aspecten scoorde onze vereniging hoog. Deze bekroning volgde bovendien aan het eind van een seizoen met veel kampioenen en promoties.