De Meern ZA1 verliest 1e bekerwedstrijd van Nieuw Utrecht (0-2)

Nieuw Utrecht SV 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 20

2 september 2023 14:30

M. Roeleveld

De Meern is de bekercompetitie gestart met een 0-2 nederlaag tegen stadgenoot 2e klasser Nieuw Utrecht. De Meern wordt getroffen door een blessuregolf, waardoor 5 spelers uit de O23 aan de wedstrijdselectie waren toegevoegd.

Eerste halfuur voor De Meern

Het eerste halfuur van de wedstrijd was voor De Meern. Het had in deze fase met een aantal grote doelkansen voor Stan de Groot op voorsprong kunnen en moeten komen. Met assists van Bob Prins en Robin Mulder werden de ballen 'panklaar' gegeven, maar aanvaller Stan de Groot had zijn vizier vandaag niet op scherp staan.

Hierna kwam Nieuw Utrecht beter in haar spel en creëerde in het kwartier voor de rust ook een aantal kansen. Keeper Glenn Meeuwsen wist met goed keeperswerk zijn doel schoon te houden.

2 x rood

Vanwege een blessure werd aanvoerder Robin Mulder in de rust vervangen door Wayne van Kesteren. Beide ploegen moesten kort na de hervatting met 10 man verder. Eerst was het Indy van de Poll die bij De Meern met 2e geel dus rood het veld af moest, na onreglementaire tackels. Kort daarna trof een Nieuw Utrecht speler, die vlak voor de bank van De Meern Bob Prins onderuit haalde, hetzelfde lot. Dat leidde tot commotie bij de Meernse staf, waardoor de scheidsrechter zich genoodzaakt zag bijna de hele staf op geel te trakteren.

Binnen 2 minuten gespeeld

Gaandeweg de 2e helft daalde het spelniveau, met name bij De Meern. Nieuw Utrecht rook de overwinning en gooide er een schepje bovenop. Bij De Meern werd volop gewisseld, waardoor vrijwel alle wisselspelers speelminuten maakten. In de 75e minuut was er een kansrijke situatie voor Stan de Groot, maar hij werd goed geblokt door de uitgekomen keeper van Nieuw Utrecht. In de 80e minuut kwam Nieuw Utrecht op voorsprong, toen het bij een counter een persoonlijke fout in De Meernse verdediging afstrafte (0-1). En binnen 2 minuten was de wedstrijd gespeeld toen Nieuw Utrecht bij een nieuwe counter de maakte (0-2). De Meern ging nog wel voor de aansluitingstreffer, maar moest uiteindelijk een teleurstellende nederlaag incasseren.

Fotoreportage

Bekijk de foto's van de bekerwedstrijd tegen Nieuw Utrecht. Fotograaf Wijnand Storm.

Volgende wedstrijd

Volgende week zaterdag volgt de 2e bekerwedstrijd, uit in Amsterdam tegen zondag - 2e klasser De Meer, aanvang 17.00 uur.

Opstelling: Glenn Meeuwsen (k), Trevor Mulders, Artem Mashtalruk, Sven Jansen, Marinho Oldenburg, Bob Prins, Robin Mulder, Lars Bootsma, Indy van de Poll, Daimios Damkalis, Stan de Groot. Wissels:Wayne van Kesteren, Luc van Wijk, Duncan van Tilborgh, Chevaro Oldenburg, Soufjan Adachour, Amine Rahou.