"De weg naar succes is altijd onder constructie" [LvG]

UVV JO15-1

Zwaluwen Jeugd Beker O15 poulefase Groep 1 04

2 september 2023 9:30

N.J. van den Berg

Sportpark De Paperclip
Parkzichtlaan 201
3451GX
VLEUTEN

Als wij de wedstrijd van zaterdag ochtend wilden samenvatten zouden wij de wijze woorden van de iconische Louis van Gaal kunnen gebruiken: "De weg naar succes is altijd onder constructie."
En constructie is juist wat wij misten aan het begin van deze wedstrijd. Ondanks duidelijk goede intenties en inzet van onze jongens was hun spel rommelig en niet echt overtuigend tot de 10e minuut wanneer Ayman de achterlijn bereikte en de bal voor het doel schoot waar Toine het eerste doelpunt van het seizoen scoorde. Er was geen tijd om het te vieren en de jongens werden geroepen om snel klaar te zijn om verder te gaan. Wat volgde was een hard bevochten eerste helft waarin onze jongens steeds meer de wedstrijd in hun handen (of voeten) kregen. De tegenstander had weinig kansen, op een gemiste corner na, en al hun pogingen om in de buurt van ons doel te komen werden afgewezen door Timo, Mika, Senne, Jelte en Hugo. Al het goede werk werd beloond met een tweede doelpunt in de 22e minuut door Shaadi na een assist van Lennon. Ook niet te vergeten, de helaas gemiste kans van Rayhane (gewisseld voor Teun in de 23e minuut), één minuut voor rust, die onze vreugde compleet had kunnen maken.

Na rust begonnen onze jongens met een paar wisselingen: Sebastiaan trok de keepershandschoenen aan, Timo en Shaadi werden gewisseld voor Mees (JO15-2) en Amine. De tweede helft werd steeds spannender met een tegendoelpunt een paar minuten na het begin. De moed zat er nog goed in en de jongens hebben echt alles gegeven en in de 18e minuut, ging Sven van Leerdam na een fel gewonnen duel op doel schieten, helaas zonder het gewenste resultaat. Na die mooie poging was het tijd voor een nieuwe impuls: Senne, Toine en Lennon werden gewisseld voor Shaadi, Jesper en Timo. In de 24e minuut scoorde de tegenstander hun tweede doelpunt. Eager om nog een doelpunt te maken gingen de jongens van UVV steeds fysieker de duels in en wat ze niet met visie en techniek konden oplossen deden ze met overtredingen.

Volgens de experts in de tribune werden twee keer doorgebroken spelers neergehaald en dit werd niet gesanctionneerd met een gele kaart. De “coulance” van de scheidsrechter heeft geleid tot een out of the blue overtreding op Jelte die een knie in zijn buik kreeg en op de grond gegooid werd toen de scheids niet keek en de wedstrijd stil lag. Dit leidde tot frustratie en eindigde helaas met een gele kaart voor Jelte die net als zijn publiek een zuur gevoel van onmacht kreeg. Desalniettemin hebben onze jongens tot de laatste minuut alles gegeven en nog vier minuten voor het eind heeft een mooie combinatie van Jesper, Amine en Shaadi onze harten sneller doen klopen.

Eindstand bleef 2-2. Natuurlijk met zo veel talenten en drive, zowel bij de jongens als hun trainers, hadden ze deze wedstrijd kunnen en moeten winnen maar zoals Nelson Mandela zei “Ik verlies nooit, of ik win of ik leer”.
Zonder twijfel zullen ze ons volgende week zaterdag tegen SPCB'22 laten zien en doen genieten van wat zij vandaag geleerd hebben. Kom op jongens, wij geloven in jullie!