Kansloze nederlaag De Meern tegen Aalsmeer (4-0)

FC Aalsmeer 1

28 oktober 2023 14:30

R. Punt

Sportpark FC Aalsmeer
Beethovenlaan 120
1431WZ
AALSMEER
tel. 0297-321587

De Meern heeft een kansloze nederlaag geleden tegen FC Aalsmeer. Na een 2-0 ruststand verlieten de Merenezen na 90 minuten met een 4-0 einduitslag gedesillusioneerd het veld.

Bij De Meern kon Remco de Smit weer in de basis beginnen. Abel Prins ondervond in de warming-up nog te veel last van de terugslag van zijn eerdere blessure en begon daarom op de bank. Bij tegenstander Aalsmeer waren veel geblesseerden, waardoor veel jonge spelers hun kans konden grijpen.

FC Aalsmeer speelde in hoog tempo

Het jonge team speelde in een hoog tempo en zette met veel energie direct hoog druk. De Meern had daar moeite mee en kon zich maar moeilijk onder de druk uit spelen. Toch kwam het eerste echte gevaar na een kwartier spelen van De Meern. Met een counter kwam Bob Prins over rechts gevaarlijk door, maar zag zijn schot door de Aalsmeer-keeper tot corner verwerkt worden. Uit de corner was Lars Bootsma dichtbij de openingstreffer. Zijn kopbal ging via de onderkant lat weer terug het veld in. Dit was wel zo’n beetje het enige wapenfeit van De Meern in deze wedstrijd.

Tegenstander blijft heft in handen houden

Aalsmeer bleef het heft in handen houden. Toch had De Meern het aan zichzelf te wijten dat het in de 30e minuut op achterstand kwam. Een Aalsmeer-speler werd op het middenveld veel te vrij gelaten en kon vanaf 25 meter 'in alle rust' uithalen op het Meernse doel. Toen bovendien De Meern-keeper Glenn Meeuwsen zich op het lage schot in de uiterste linker benedenhoek verkeek, was de 1-0 een feit.

5 Minuten later leidde balverlies in de Meernse voorhoede de 2e treffer voor Aalsmeer in. De onderschepte bal werd diep achter het Meernse centrale verdedigingsblok gelegd en door een snelle Aalsmeer-speler onder de uitgekomen Meeuwsen in het doel geschoven (2-0).

Snel na rust doelpunt FC Aalsmeer

In de rust werd de onzichtbare Stan de Groot gewisseld voor Tim de Graauw. Maar voordat De Meern voor de aansluitingstreffer kon gaan strijden, lag de 3-0 er al in. Een vrije trap van Aalsmeer ging over de muur en leek over het Meernse doel te gaan, maar kennelijk dwarrelde de bal nogal waardoor keeper Glenn Meeuwse zich op de bal verkeek en de ogenschijnlijk houdbare bal net onder de lat in het doel verdween (3-0).

Grote teleurstelling

De Meern wist zich niet meer terug in de wedstrijd te knokken. Tot overmaat van ramp ging halverwege de 2e helft de 4-0 er ook nog in. Een aanval van Aalsmeer over meerdere schijven belandde in de rechterhoek en werd niet goed gepareerd in de Meernse defensie. Daar waar je een voorzet zou verwachten kwam er een hard schot in de korte hoek. Keeper Meeuwsen kon de bal niet pakken en die ging via de 1e paal voorlangs het Meernse doel, waar hij in de rebound alsnog werd binnen getikt. Vlak voor tijd was er nog een grote kans voor Tim de Graauw om de eer te redden, maar zijn geplaatste schot ging hoog over.

De teleurstelling was na afloop bij spelers en technische staf groot. De motivatie en inzet zijn er wel, maar met een doelsaldo van -9 in 4 wedstrijden is het duidelijk waar de schoen wringt. Er vallen teveel tegendoelpunten en onze aanvalslinie produceert te weinig.

Volgende wedstrijd

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen mede-laagvlieger Woudenberg. Hopelijk gaat het lukken om tijdig de ommekeer te bereiken.

Opstelling:
Guus Meeuwsen, Trevor Mulders, Sven Jansen, Lars Bootsma, Noah Samson(75 e Marinho
Oldenburg), Remco de Smit (55 e Sander van Laar), Damios Damkalis, Indy van de Poll, Bob Prins,
Maarten Nikkessen, Stan de Groot (46 e Tim de Graauw)
Wissels:
Martijn Smorenburg, Marinho Oldenburg, Sander van Laar, Abel Prins, Tim de Graauw

Bekijk hier de fotoreportage