De Meern verliest eerste competitiewedstrijd van Argon (2-1)

Argon 1

1e klasse B

23 september 2023 14:30

R. Wassink

Sportpark Argon
Hoofdweg 85 B
3641PR
MIJDRECHT

De Meern opende de competitie zaterdag in Mijdrecht tegen Argon, waartegen het afgelopen seizoen de competitie afsloot en zich met een 1-0 overwinning handhaafde in de 1e klasse. Bij De Meern ontbraken nog de nodige spelers wegens blessures. En ook Trevor Mulders was afgehaakt in verband met een hamstringblessure. Op zijn plaats speelde Sander van Laar. Maarten Nikkesen was teruggekeerd van zijn blessure en startte in de basis.

Druk van Argon

Argon nam vanaf de aftrap het initiatief en zette hoog druk. De Meern liet zich inzakken en ving de tegenstander op eigen helft op. De eerste kans was voor Argon. In de 12e minuut belandde een lange bal achter de Meernse verdediging en ging een lob op het Meernse doel maar net naast. Na ongeveer een kwartier spelen was er de eerste doelgerichte actie van De Meern. Stan de Groot zag zijn schot gepakt worden door de Mijdrechtse keeper Doezeman.

Kansen over en weer

In de 42e minuut zette Argon een mooie en snelle aanval over meerdere schijven op en rondde die vanuit het centrum af met een fraai afstandsschot. Dat kon ternauwernood tot corner getikt worden door onze keeper Meeuwsen. De grootste kans was op slag van rust voor De Meern. Het onderschepte de bal in de aanvalsopbouw bij Argon en kwam er razendsnel over links uit met Bob Prins. Deze legde de bal panklaar in het 5-metergebied van Argon, waar de keeper de bal blokte en ook in de rebound de bal er niet in ging.

Meer evenwicht in het spel

Onmiddellijk na rust ging de 0-0 stand snel van het scorebord. Een vrije trap van Argon belandde bij de 2e paal en kon onhoudbaar binnengeschoten worden (1-0). Hierna kwam het veldspel meer in evenwicht, waardoor er over en weer meer gevaar kwam bij beide doelen. Door een foutje achterin bij De Meern, kwam Argon in de 60e minuut op 2-0. In een 1 op 1 situatie bij een lange bal, wist een Argon-speler zijn directe tegenstander Lars Bootsma te omspelen en eenvoudig te scoren. Diezelfde Lars Bootsma maakte zijn foutje kort erna weer goed toen hij in de 75e minuut een vrije trap van
Damios Damkalis keihard en onhoudbaar langs de Argon-keeper in het doel kopte (2-1).

Op zoek naar gelijkmaker

In het laatste kwartier ging De Meern op zoek naar de gelijkmaker. En ook Argon speelde op de aanval om de marge te vergroten. Hierdoor werd het een spannende en voor de neutrale toeschouwer leuke slotfase. In de 80e minuut was Bob Prins dicht bij de gelijkmaker, maar zag zijn inzet via keeper en paal naast gaan. Daarna was Argon dicht bij een doelpunt. Een vrije trap ging langs de Meernse muur in de rechter benedenhoek, maar werd door Meeuwsen knap uit de hoek getikt.

In de 89e minuut een lage gevaarlijke voorzet vanaf rechts die door Maarten Nikkesen en Bob Prins voor doel werd gemist. Directe daarna aan de andere kant werd de bal door de Meernse verdediging bij het wegwerken tot twee keer toe in de voeten van een Argon-speler gespeeld, maar kon Glenn Meeuwsen met fraaie reddingen een doelpunt voorkomen. De slotact was voor De Meern bij een vrije trap op de rand van het strafschopgebied, maar Maarten Nikkesen zag zijn schot langs de muur in de handen van de Argon-keeper belanden. En zo eindigde de wedstrijd in een 2-1 overwinning voor Argon.

Komende zaterdag is De Meern vrij (vanwege oneven aantal clubs in de poule). Over 14 dagen staat de uitwedstrijd tegen Batavia 90 uit Lelystad op het programma (aanvang 15.00 uur).

Bekijk hier de fotoreportage (Wijnand Storm)
Bekijk hieronder de video's (Peter Bootsma)

Opstelling: Glenn Meeuwsen (k), Sander van Laar, Sven Jansen, Lars Bootsma, Noah Samson (75 e
Marinho Oldenburg), Soufjan Adachour (65 e Tim de Graauw), Damios Damkalis, Indy van de Poll, Bob
Prins, Maarten Nikkesen, Stan de Groot.
Wissels: Marinho Oldenburg, Wayne van Kesteren, Tim de Graauw, Martijn Smorenburg