De Meern in 2e helft onderuit tegen FC Aalsmeer (1-4)

FC Aalsmeer 1

16 maart 2024 14:30

F.M. Tol

Na een goede 1 e helft, werd De Meern na een 1-1 ruststand, in de 2e helft met goed uitgespeelde counters geklopt door titelkandidaat FC Aalsmeer. Bij Aalsmeer was Luke Vahle met 3 doelpunten Man of the Match.

Veel geblesseerden

Bij De Meern ontbraken, zoals zo vaak dit seizoen, weer de nodige spelers. Naast de al langer geblesseerde spelers, waren nu Noah Samson en Chahid Harouach geblesseerd afwezig. En ook Soufian Ardachour kon na de warming-up toch niet spelen. Remco de Smit was wegens vakantie afwezig. Als wisselspelers waren 3 spelers van onder 23 aan de wedstrijdselectie toegevoegd.

Openingstreffer Aalsmeer

Nadat keeper Martijn Smorenburg in de 12e minuut nog met een redding op een schuiver van de Aalsmeer-spits de openingstreffer voorkwam, ging hij even later de fout in, waaruit de openingstreffer voortkwam. Een diepe bal in het centrum leek een prooi voor de uitgekomen Meernse keeper, maar hij tastte mis, waarna Aalsmeer-spits Luke Vahle de 1-0 eenvoudig binnen kon schieten.

Op zoek naar gelijkmaker

Ondanks deze tegenslag voor De Meern ontstond hierna een leuke en enerverende wedstrijd. De Meern ging op zoek naar de gelijkmaker, met Robin Mulder in de hoofdrol. Eerst zag hij een hakbal op aangeven van Bob Prins door de keeper uit het doel gewerkt worden. En in de 25e minuut ging een plaatsbal van hem vanaf 25 meter net over het doel van de ver voor zijn doel staande Aalsmeerse keeper.

Door verdedigigingsfout 1-1

De Meern bleef aandringen en in de 27e minuut kwam het op gelijke hoogte. Bob Prins pikte bij een verdedigingsfout van Aalsmeer vlak voor het strafschopgebied de bal op, omspeelde zijn opponent en schoot de bal via de binnenkant paal in het Aalsmeer-doel (1-1). Het spel bleef hierna in een open wedstrijd op en neer gaan met van tijd tot tijd leuke acties en
doelmogelijkheden aan beide kanten. In de 29e minuut belandde een bal uit een vrije trap van Aalsmeer maar net in het zijnet. Even later aan de andere kant belandde een door Robin Mulder verlengde bal in de doelmond voor de voeten van de vallende Bob Prins die zijn inzet gekeerd zag worden door de Aalsmeer-keeper. En zo werd er met 1-1 gerust.

Na rust ander spelbeeld

Kort na de hervatting ontstond al snel een heel ander spelbeeld. In de eerste minuut na de hervatting lag bij een counter van Aalsmeer over rechts het veld daar open en rondde Aalsmeer met een schot in de korte hoek langs keeper Martijn Smorenburg koelbloedig af (1-2). Bij De Meern leek er iets geknapt en het goede spelniveau van de 1e helft was volledig verdwenen. In de 60e minuut was er nog wel een mogelijkheid voor Daimios Damkalis toen hij diep gespeeld werd door Robin Mulder, maar zijn schuiver ging voor het Aalsmeerse doel langs. Maar tot meer kwam De Meern niet.

Doelpunt uit counter

En toen Aalsmeer in de 70e minuut op 1-3 kwam, met een omstreden doelpunt, was het helemaal over. Het doelpunt viel uit een counter, waarbij 2 Aalsmeerse spelers net over de middenlijn aangespeeld werden en door De Meern-grensrechter voor buitenspel afgevlagd werden. De scheidsrechter Frank Tol negeerde het vlagsignaal, waarna Luke Vahle zijn 2e treffer maakte. Tien minuten voor tijd nam Vahle met een boogbal over Martijn Smorenburg zijn 3e treffer van de middag voor zijn rekening. En hiermee was de eindstand bepaald.

Volgende week degradatiekraker

Volgende week wacht de degradatiekraker uit tegen Woudenberg, die De Meern in ieder geval niet mag verliezen wil het boven de rode streep blijven.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Marinho Oldenburg, Sven Jansen, Sander van Laar, Artem Mashtaliruk, Trevor Mulders,, Tim de Graauw, Indy van de Poll, Robin Mulder, Bob Prins (70 e Stan de Groot), Daimios Damkalis

Wissels:
Stan de Groot, Sverre van Leuveren, Zef Schuurman, Lars Hamminga, Soufjan Adachour, Glenn Meeuwsen.

Beelden wedstrijd
1-1 Bob Prins