Zwaarbevochten zege tegen Woudenberg 0-1

3931XM
WOUDENBERG
tel. 033-2862259

De Meern heeft de belangrijke degradatiekraker tegen Woudenberg in een matige wedstrijd met 0-1 gewonnen. Vlak voor rust kwam De Meern via een doelpunt van Trevor Mulders op 0-1 en gaf deze voorsprong in een benauwde eindfase niet meer uit handen. Bij De Meern was verdediger Remco de Smit weer in de basis teruggekeerd en verschoof Sander van Laar naar de linksbackpositie. Hierdoor startte Artem Mashtaliruk op de bank.

Geen opwindende 1e helft

In de eerste helft waren beide teams aardig aan elkaar gewaagd en was er nauwelijks gevaar voor beide doelen. Het enige 'opwindende' was een paraplu die tijdens de maartse buien over het velde waaide, waardoor het spel even stilgelegd moest worden.

Enerverende 2e helft

Echte opwinding was er pas vlak voor rust, toen De Meern in de 40e minuut op voorsprong kwam. Een counter van De Meern kwam via Robin Mulder en Bob Prins in de doelmond van Woudenberg. De bal werd daar uit de doelmond gekopt door een Woudenberg-speler, maar belandde voor de voeten van Trevor Mulders. Die wist daar wel raad mee en schoot de bal onberispelijk binnen (0-1). Kort daarna was Woudenberg gevaarlijk bij het Meernse doel, maar redde Martijn Smorenburg bij een bal in de korte hoek.

Veel overtredingen

Na rust ging Woudenberg op zoek naar de gelijkmaker. Eerst was Bob Prins bij een uitbraak nog dicht bij de 0-2, toen hij alleen op het Woudenberg-doel afstormde maar de uitkomende Woudenberg-keeper de doortocht belette en de bal met de voet keerde. Daarna bouwde Woudenberg de druk op het Meernse doel op, zonder echt gevaarlijk te kunnen worden. Het venijn van de wedstrijd zat in de staart, waarin aan beide kanten veel overtredingen werden gemaakt.

Belangrijke 3 punten

In de 88e minuut brak Tim de Graauw door en werd in het strafschopgebied van Woudenberg gevloerd, maar in de ogen van de scheidsrechter was het geen penalty omdat eerst de bal en daarna de speler zou zijn geraakt. Aan de andere kant presenteerde de scheidsrechter een gele kaart aan De Meern-verdediger Remco de Smit bij een op het oog correcte sliding op de rand van het Meernse 16-metergebied. Uit de vrije trap kwam geen gevaar. En zo kon De Meern de 3 punten vanaf een zwaar bespeelbaar natuurgrasveld mee terug nemen naar De Meern. Belangrijke punten om aansluiting te houden bij de playoff-plekken.

Volgende week, paaszaterdag, is De Meern vrij en daarna wacht de thuiswedstrijd tegen een van de titelfavorieten BFC.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Marinho Oldenburg (80e Artem Mashtaliruk ), Sven Jansen, Remco de Smit, Sander van Laar, , Trevor Mulders,, Tim de Graauw, Indy van de Poll, Robin Mulder, Bob Prins (70e Stan de Groot), Daimios Damkalis

Wissels:
Artem Mashtaliruk, Stan de Groot, Sverre van Leuveren, Duncan van Tilborgh, Glenn Meeuwsen