De Meern verslaat degradatie-concurrent Roda '46 met 3-0

Roda '46 1

20 april 2024 14:30

R. Westhoff

De Meern is voor de vierde opeenvolgende keer ongeslagen gebleven. Het versloeg directe concurrent Roda '46 in de strijd om weg te komen van de p/d plekken met een ruime zege van 3-0. Na een 1-0 ruststand liep het in de 2e helft uit naar een 3-0 eindstand. Bij De Meern ontbrak aanvoerder Robin Mulder wegens een kuitblessure. Trevor Mulders was er weer bij.

Beginfase voor Leusden

De openingsfase was voor de tegenstander uit Leusden, waarin het twee keer gevaarlijk was bij het Meernse doel, maar niet tot scoren kwam. Daarna kwam de wedstrijd meer in evenwicht. Roda viel vaak aan over de linkerflank, maar wist bij het Meernse doel niet gevaarlijk te worden.

Goal en afgekeurd doelpunt

Halverwege de eerste helft kwam het eerste echte gevaar van Meernse kant, toen een vrije trap van Daimios Damkalis maar ternauwernood uit het doel gewerkt kon worden door de Leusdense keeper. Even later was het wel raak voor De Meern. Na een goed breed gelegde bal van Bob Prins kon Daimios Damkalis de bal panklaar voorgeven op Tim de Graauw die de bal in de verre kopte (1-0). In de 30e minuut leek De Meern via Indy van de Poll uit te lopen naar 2-0, maar keurde de scheidsrechter het doelpunt af vanwege buitenspel.

Meer ruimte voor De Meern

Na rust ging Roda aanvallender spelen op zoek naar de gelijkmaker, met achterin 1 op 1 waardoor er meer ruimte ontstond voor De Meern. In de 58e minuut ging een bal van Daimios Damkalis net voorlangs het Roda-doel. In de 65 minuut kon De Meern uit een verdedigende situatie een snelle counter plaatsen, waarbij Bob Prins vanaf de middenlijn een formidabele rush maakte waarbij hij de veldhelft van Roda overstak. Verschillende spelers van Roda probeerden hem aan te pakken, maar Bob wist die van het lijf te houden. Oog in oog met de Roda-keeper strandde hij, maar de bal kon in de rebound door de alerte Daimios Damkalis binnengeschoten worden (2-0).

De Meern gooit wedstrijd in het slot

Roda probeerde hierna wel aan te dringen maar kon geen vuist maken. Het was De Meern dat de wedstrijd in de 75e minuut in het slot gooide. Tim de Graauw maakte op aangeven van Damimios Damkalis, met een beheerste schuiver zijn 2e doelpunt van deze middag (3-0). In de slotfase van de wedstrijd bleef Roda nog wel aandringen, maar voorkwam keeper Martijn Smorenburg met een aantal reddingen de eretreffer voor Roda.

Veilige 8e positie

Met deze overwinning deed De Meern wat het moest doen en liep het door het gelijke spel van SVL 2 punten in op de veilige 8e positie, waarvan het nog 1 punt verwijderd is. Volgende week is er in verband met Koningsdag geen competitie. Over 14 dagen is Jodan Boys, dat uitgeschakeld lijkt voor het kampioenschap, de tegenstander.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Sander van Laar, Sven Jansen, Remco de Smit, Marinho Oldenburg (85e Artem Mashtaliruk) , Chalid Harouach (67e Abel Prins), Trevor Mulders, Indy van de Poll, Tim de Graauw (75e Soufjan Adahchour) , Daimios Damkalis, Bob Prins (85e Sverre van Leuveren).

Wissels:
Artem Mashtaliruk, Stan de Groot, Abel Prins, Soufjan Adahchour, Sverre van Leuveren, Chevaro Oldenburg, Glenn Meeuwsen

1-0 Tim de Graauw
2-0 Daimios Damkalis