De Meern: belangrijke overwinning tegen hekkensluiter Argon (3-1)

Argon 1

3 februari 2024 14:30

R. Punt

De Meern deed tegen hekkensluiter Argon wat het doen moest. Na een vroege 0-1 achterstand, kwam De Meern na rust beter in de wedstrijd en boog het de achterstand met 3 doelpunten om naar een 3-1 eindstand.

Aangepaste opstelling

Bij De Meern ontbraken zoals vrijwel wekelijks dit seizoen, meerdere spelers. Naast de al langer geblesseerden Abel Prins en Lars Bootsma, was Sven Jansen ook geblesseerd. En ook Stan de Groot ontbrak; hij heeft 2 wedstrijden schorsing gekregen van de KNVB wegens de rode kaart van vorige week. Remco de Smit kon wel weer in de basis starten. Ook Marinho Oldenburg startte op de rechtsbackpositie. Trevor Mulders was door de trainer geposteerd op het middenveld. De Meern speelde met 2 spitsen in een enigszins aangepaste opstelling.

Aftastende beginfase

Na een aftastende aanvangsfase kwam het eerste echte gevaar van Argon bij het Meernse doel. Een doelschot werd met een katachtige reflex door onze keeper Martijn Smorenburg gekeerd. En daarmee leek het gevaar geweken maar de bal belandde op de rand van het 16-metergebied voor de voeten van een Argonaut, die direct fenomenaal uithaalde en de bal in de linker kruising schoot (0-1).

Twee keer geel

De Meern wist zich van deze tegenslag goed te herstellen. Het creëerde enkele kansen. Een schot van Harouach en een wippertje van Damkalis gingen net naast en een voorzet van Damkalis werd door Bob Prins verkeerd geraakt en naast gekopt. Vlak voor rust raakten een Argonaut en Noah Samson met elkaar in de clinch, waarop beide spelers van de goed leidende scheidsrechter Punt geel voorgetoverd kregen.

Kantelpunt wedstrijd

Even later was dezelfde Argon-speler zo dom om op het middenveld volkomen onnodig zijn 2e gele kaart te pakken, waarop hij dus kon vertrekken. Dit zou het kantelpunt in de wedstrijd worden, want in de 2e helft wreekte de man-minder situatie zich voor Argon. De Meern kreeg steeds meer de overhand en kwam in de 68 e minuut op gelijke hoogte via de uitblinkende
Daimios Damkalis. Op de linkerflank soleerde hij het 16-metergebied in, langs twee tegenstanders en haalde hoogstpersoonlijk de trekker over (1-1). Daarna eindigde een actie van Bob Prins bij de mee opgekomen Noah Samson, die zijn schot net naast zag gaan.

Nekslag voor Argon

Gaandeweg de 2e helft buitte De Meern de man-meer situatie uit en was Argon niet meer tegen het aanvalsspel opgewassen. In de 78e minuut werkte Robin Mulder uit een assist van de over rechts opgerukte Trevor Mulders, de bal in
het Mijdrechtse doel (2-1). En binnen een paar minuten volgde de nekslag voor Argon, toen Damkalis zijn 2e treffer van de middag binnenschoot met een assist van Bob Prins (3-1).

Zicht op aansluiting

In de slotfase waren er nog grote doelkansen voor de ingevallen jeugdspelers Sverre van Leuveren en Zef Schuurman, maar
zij schoten de vrije schietkansen naast en over. Met de 3-1 eindstand pakte De Meern een hele belangrijke en broodnodige overwinning. Door deze overwinning heeft De Meern weer enigszins lucht gekregen op de ranglijst en houdt het zicht op aansluiting bij de p/d-plekken. Volgende week is de inhaalwedstrijd tegen SVL, die ook cruciaal is in de strijd om weg te komen uit de onderste regionen.

Opstelling en wissels

Opstelling
Martijn Smorenburg, Marinho Oldenburg (85e Tim de Graauw), Trevor Mulders, Sander van Laar, Remco de Smit, Noah Samson (85 e Zef Schuurman), Chahid Harouach (85 e Artem Mashtaliruk), Trevor Mulders, Robin Mulder (85 e Soufjan Adahchour), Indy van de Poll, Bob Prins Daimios Damkalis (87e Sverre van Leuveren).

Wissels
Artem Mashtaliruk, Tim de Graauw, Sverre van Leuveren, Zef Schuurman, Soufjan Adahchour, Glenn Meeuwsen.

Korte samenvatting van de wedstrijd

Hier nog even apart de goals:
0-1 Argon
1-1 Daimios Damkalis