De Meern wint met een overtuigende zege van Montfoort (1-5

3417TA
MONTFOORT
tel. 0348-471866

De Meern heeft de streekderby tegen degradatieconcurrent Montfoort op overtuigende wijze gewonnen. Na een 0-1 ruststand, liep De Meern in de 2e helft vrij gemakkelijk uit naar een 1-5 overwinning.

Bij De Meern startte kersverse vader Robin Mulder weer in de basis. Trevor Mulders was wegens schorsing afwezig.

Langzaam op gang

In de aanvangsfase van de wedstrijd had Montfoort het betere van het spel en werd De Meern op eigen helft teruggedrukt. Maar het kon bij het Meernse doel niet gevaarlijk worden, behoudens enkele spelenprikken. Na zo’n 20 minuten kwam het compact spelende De Meern beter in het spel en werd met een paar aanvallen gevaarlijk bij het Montfoortse doel. Eerst was de op rechts gevaarlijk doorkomende Bob Prins gevaarlijk met een schot net over het doel. En in de 30e minuut maakte Robin Mulder voor De Meern de openingstreffer uit een steekpass van Tim de Graauw (0-1). Vlak voor rust was Bob Prins dicht bij de 0-2. Met een assist van Tim de Graauw werd hij alleen voor de keeper gezet, maar zag zijn inzet gekeerd worden door de Montfoortse keeper.

Meer ruimte

In de 2e helft kwam er voor De Meern meer ruimte omdat Montfoort voor de gelijkmaker ging. Al snel was Robin Mulder gevaarlijk toen hij met een assist van wederom Tim de Graauw op het Montfoortse doel kon schieten, maar de bal gepakt zag worden. Robin Mulder moest zich in de 63e minuut wegens een blessure laten wisselen voor Soufjan Adahchour. Kort na deze wissel kwam De Meern op 0-2 met een kopbal van Indy van de Poll uit een voorzet vanaf links van Bob Prins (0-2). De Meern kreeg in deze fase duidelijk de overhand tegen het timide spelende Montfoort, dat het anders zo van zijn vechtlust moet hebben. Er waren kansen voor Bob Prins (schot op de kruising) en Daimios Damkalis (schot gepakt door keeper). En in de 77e minuut liep De Meern uit naar 0-3 via Bob Prins. Hij kreeg de bal net achter de laatste linie van Montfoort op maat aangespeeld door weer Tim de Graauw en rondde onhoudbaar af met een schot langs de keeper (0-3).

Penalty

Montfoort scoorde in de 83e minuut via de ingevallen Danny van Loen de tegentreffer uit een penalty, die gegeven werd wegens aantikken van de tegenstander door Sander van Laar in het 16-meter gebied (1-3). Maar Montfoort putte hier geen inspiratie uit voor een slotoffensief, want 2 minuten later lag de 1-4 er al in, toen Daimios Damkalis zich vrijspeelde en vanaf de rand van het 16-meter gebied de bal onhoudbaar in de verre hoek poeierde (1-4). En nog was de pijn voor Montfoort niet over want in de blessuretijd maakte de ingevallen Stan de Groot er uit een assist van Soufjan Adahchour nog 1-5 van.

Gestegen op de ranglijst

Met deze overtuigende, ruime en belangrijke overwinning steeg De Meern een paar plaatsen op de ranglijst en komt een veilige plaats binnen handbereik. Volgende week wacht weer een belangrijke wedstrijd tegen een concurrent uit de onderste regionen van de ranglijst, als Roda 46 uit Leusden op bezoek komt.

Opstelling:

Martijn Smorenburg, Sander van Laar, Sven Jansen, Remco de Smit, Marinho Oldenburg, Chalid Harouach (66e  Artem Mashtaliruk) , Indy van de Poll, Tim de Graauw, Daimios Damkalis,  Robin Mulder (63e Soufjan Adahchour), Bob Prins (80e Stan de Groot).

Wissels:

Artem Mashtaliruk, Stan de Groot, Abel Prins, Soufjan Adahchour,  Glenn Meeuwsen