De Meern met 4-0 onderuit bij Batavia ‘90

Doggersbank 3
8226CE
LELYSTAD

De Meern is zaterdag met 4-0 onderuit gegaan bij promovendus Batavia ’90 uit Lelystad. Na een 1-0 ruststand was een penalty voor Batavia ’90 halverwege de 2e helft het breekpunt in de wedstrijd. De Meern kwam deze tegenslag niet te boven en kreeg in het restant van de wedstrijd nog 2 doelpunten om de oren. Door deze uitslag staat De Meern nu puntloos onderaan de ranglijst.

Bij De Meern ontbraken nog steeds een aantal spelers (Robin Mulder, Remco de Smit wegens blessures en Sven Jansen was ziek). Abel Prins en Trevor Mulders waren er weer bij en begonnen op de bank. Bij Batavia ’90 centraal in de verdediging oud profvoetballer Ramon Leeuwin.

Goed keeperswerk aan beide kanten

Het werd een open wedstrijd met in de eerste helft talrijke kansen/mogelijkheden over en weer. Goed keeperswerk aan beide kanten, voorkwam vooralsnog doelpunten. In de 10e minuut kwam het eerste gevaar van Batavia dat een schot van rechts op de paal zag gaan. Even later aan de andere kant een lage voorzet van Bob Prins in de doelmond waar de Batavia-keeper net eerder bij was dan de Meernse aanvaller Nikkessen.

Op zoek naar de gelijkmaker

In de 20e minuut kwam Batavia op voorsprong, toen uit een combinatie in het 16-metergebied een schot op doel middendoor langs onze keeper het doel in ging (1-0). De Meern ging op zoek naar de gelijkmaker en creëerde kort na elkaar meerdere doelkansen, die door knap keeperswerk van de Batavia-keeper er niet in gingen. Vlak voor rust zette Batavia aan en kon Glenn Meeuwsen met een paar fraaie reddingen de 2-0 voorkomen.

Veel druk van Batavia

In het begin van de 2e helft een aandringend Batavia dat tot diverse doelschoten op het Meernse doel leidde. Keeper Glenn Meeuwsen wist met knappe reddingen zijn doel schoon te houden, maar een penalty wegens hands in de 64e minuut kon hij niet keren (2-0). Dit doelpunt leidde een mindere fase van de Meern in dat de tegenslag niet goed wist te verwerken.

Tevergeefs inbrengen van wissels

Het inbrengen van de wissels Trevor Mulders en Abel Prins voor Marinho Oldenburg en Maarten Nikkessen mocht niet baten. En in de 75e minuut liep Batavia uit naar 3-0, toen een Bataviaspeler de bal op de rand van het 16-metergebied ongehinderd kon aannemen en in 'alle rust' kon binnenschieten. Vlak voor het eindsignaal werd het nog 4-0 met een hard afstandsschot net onder de lat.

Volgende tegenstander

Zaterdag komt promovendus Victoria uit Hilversum op bezoek. De club promoveerde deze zomer via de nacompetitie uit de 2e klasse en won zaterdag met 3-1 van Zuidvogels, na eerder 1x verloren en 1x gelijkgespeeld te hebben. De Meern zal punten moeten gaan pakken om niet te ver achterop te raken in de competitie met verzwaarde degradatieregeling.

Opstelling:
Glenn Meeuwsen, Marinho Oldenburg (65e Trevor Mulders), Sander van Laar (75e Artem Mashtaliruk), Lars Bootsma, Noah Samson, Tim de Graauw, Damios Damkalis, Indy van de Poll. Stan de Groot, Maarten Nikkessen (65e Abel Prins), Bob Prins

Wissels:
Martijn Smorenburg, Trevor Mulders, Artem Mashtaliruk, Abel Prins