Eerst thuisverlies De Meern: 1-2 tegen Jodan Boys

3454NT
DE MEERN
tel. 030-6661923

De Meern kon zaterdag de ongeslagen thuisstatus geen vervolg geven en verloor met 1-2 van Jodan Boys. Na een 0-2 ruststand kwam De Meern vlak voor tijd nog terug op 1-2, maar kon in een spannende slotfase de gelijkmaker niet meer maken.

1 minuut stilte..

Voorafgaande aan de wedstrijd werd 1 minuut stilte gehouden in verband met het overlijden van ons markante clublid Johan Oostrom. De Meern speelde met rouwbanden. Bij De Meern ontbrak Abel Prins, die op de training geblesseerd raakte. Trevor Mulders was afwezig in verband met vakantie en de langdurig geblesseerde Robin Mulder is nog niet zover dat hij zijn rentree kan maken. Maarten Nikkessen en Stan de Groot startten in de basis. Trainer Jeroen Hoefste
ontbrak bij De Meern op de bank wegens trieste privéomstandigheden. De honneurs werden waargenomen door assistent-trainer John Dunsbergen en Omur Umut.

Treffer geannuleerd

De eerste helft was de tegenstander de bovenliggende partij. Met rust aan de bal en goed combinatiespel vond het veelvuldig de vrije man. Het drong De Meern behoorlijk terug op eigen helft. Toch kwam het eerste gevaar van De Meern. In de 10e minuut ontfutselde het de bal in de opbouw bij Jodan Boys en kon Daimios Damkalis over rechts goed opkomen. Hij gaf perfect af op Stan de Groot die de bal feilloos binnenschoot. Kennelijk op randje buitenspel, waardoor de treffer
werd geannuleerd.

Jodan op voorsprong

Hierna voorkwam keeper Martijn Smorenburg bij een kopbal met een redding de openingstreffer voor Jodan Boys. In de 20e minuut kwam die treffer er alsnog bij een aanval van Jodan Boys over meerdere schijven in het Meernse 16 metergebied. Een lage voorzet vanaf rechts werd in de doelmond onhoudbaar binnengeschoten (0-1). Een half uur later, in de 30e minuut, was het opnieuw raak. Jodan Boys zette goed druk op de laatste linie van De Meern. Daarbij ging het fout
bij De Meern. De te traag teruggespeelde bal was een prooi voor een Jodan-speler, die de bal panklaar opzij legde waar hij werd binnengeschoten (0-2).

Op zoek naar aansluitingstreffer

De Meern toonde veerkracht en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. En al snel was het daar dichtbij, maar een schot van Bob Prins belandde op de paal. En even later kon de Jodan-keeper een vrije trap van Stan de Groot niet klemvast pakken, waarna de bal slechts met moeite uit een mêlee van spelers weggewerkt kon worden.

Volle bak spelen

Na rust was Jodan Boys niet meer de bovenliggende partij. Het liet zich inzakken, loerend op de counter. De Meern nam het heft in handen, maar dat leverde slechts sporadisch gevaar op. Kort na de hervatting een hard schot van Maarten Nikkessen dat door de Jodan-keeper uit de linker benedenhoek weggewerkt kon worden. En in de 70e minuut een schot net voorlangs van Bob Prins, die in de diepte was aangespeeld door Maarten Nikkessen. Bij De Meern werden de diverse wissels in het veld gebracht en het ging volle bak spelen, achterin 1 op 1.

De Meern terug in wedstrijd

De druk werd groot voor Jodan Boys en het wist zich met moeite staande te houden tot vlak voor tijd. Want in de 85e minuut kwam De Meern weer terug in de wedstrijd toen Bob Prins met een fraaie kopbal uit een hoge voorzet
vanaf rechts de 2-1 fraai binnenkopte.

Gelijkmaker bleef uit

De Meern bleef er vol voor gaan op zoek naar de gelijkmaker. De spelers knokten voor wat ze waard waren, maar dat lukte in de resterende tijd niet meer.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Sander van Laar, Sven Jansen, Lars Bootsma (75 e Marinho Oldenburg), Noah Samson (85 e Artem Mashtaliruk), Indy van de Poll, Maarten Nikkessen, Remco de Smit, Bob Prins, Daimios Damkalis, Stan de Groot (85 e Tim de Graauw)

Wissels:
Artem Mashtaliruk, Marinho Oldenburg, Tim de Graauw, Wayne van Kesteren, Glenn Meeuwsen.

Klik hier voor de samenvatting