De Meern pakt eerste competitiepunt tegen Victoria (0-0)

Victoria 1

14 oktober 2023 14:30

M. Ouendag

In een van beide kanten matige wedstrijd heeft De Meern zaterdag in de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen, het eerste competitiepunt gepakt door met 0-0 gelijk te spelen tegen Victoria. Het was ook de eerste wedstrijd waarin achterin de nul werd gehouden.

Weinig gevaar door harde wind

Bij De Meern was Stan de Groot er niet bij wegens werkverplichtingen. Abel Prins kon in de basis starten en Sven Jansen was er ook weer bij, hij begon op de bank. De harde wind die over het veld stond speelde een belangrijke rol, waardoor het lastig was de aanvallers goed aan te spelen. Hierdoor kwam er van beide kanten weinig gevaar van uitgespeelde kansen.

Aantal kansen voor beide teams

Het eerste gevaar kwam in de 12e minuut van Victoria. Dat had De Meern aan zichzelf te danken doordat het stond te prutsen bij het uitverdedigen. Eerst schoot Sander van Laar de bal in de voeten van een tegenstander, waarna Tim de Graauw een overtreding maakte op de rand van het 16-meter gebied. Weer hing een vroege tegentreffer in de lucht, maar gelukkig ging de vrije trap via muur en lat over.

Het volgende gevaar kwam van De Meern. Een aanval over meerdere schijven resulteerde in een kans voor Maarten Nikkessen die zijn schot gepakt zag worden door de Victoria-keeper. In de 25e minuut een redding van Glenn Meeuwsen toen een doorgebroken Victoria-speler vanaf links op doel schoot. In de 30e minuut een kopbal van Lars Bootsma die uit corner rakelings over kopte. Door goed verdedigen bij De Meern werd er achterin niks meer weggegeven en werd met 0-0 de rust bereikt.

Victoria loert op counter

In de rust werd Tim de Graauw gewisseld voor Sven Jansen, die voor het centrale verdedigingsduo Sander van Laar en Lars Bootsma kwam te spelen. Na rust liet Victoria zich inzakken en loerde het met de wind in de rug op de counter. Tot halverwege de 2e helft kwam daar door onnauwkeurigheid in het aanvalsspel en goed verdedigen van De Meern nauwelijks gevaar uit. De Meern probeerde aanvallend wel op zoek te gaan naar de openingstreffer, maar kon voorin geen potten breken. Het lukte niet om het aanvalsduo Bob en Abel Prins in hun kracht te laten komen.

Fraaie redding Glenn

Het eerste echte gevaar kwam in de 75e minuut van Victoria dat de bal in de opbouw van De Meern wist te onderscheppen en direct achter de Meernse defensie te leggen, waar de snelle Victoria-aanvaller direct uithaalde op het Meernse doel. Een fraaie redding van Glenn Meeuwsen voorkwam een Hilversumse openingstreffer.

De Meern dichtbij treffer

In de slotfase was Damios Damkalis voor De Meern dichtbij een treffer. Zijn goed genomen vrije trap belandde echter op de lat. En zo bleef het een duel zonder doelpunten en zonder winnaar. En gezien het wedstrijdbeeld konden beide partijen daar mee leven.

Van de nul af

Door het gelijke spel is De Meern van de nul af en door resultaten van andere clubs ook van de laatste plaats. Aanstaande zaterdag is er bekervoetbal, waarvoor De Meern is uitgeschakeld. Over 14 dagen speelt De Meern uit tegen Aalsmeer.

Opstelling:
Glenn Meeuwsen, Trevor Mulders), Sander van Laar , Lars Bootsma, Noah Samson, Tim de Graauw (46ste Sven Jansen), Maarten Nikkessen, Indy van de Poll, Bob Prins, Abel Prins (85ste Marinho Oldenburg), Damios Damkalis

Wissels:
Artem Mashtaliruk, Sven Jansen, Marinho Oldenburg, Martijn Smit, Amine Rahou