De Meern speelt knap gelijk tegen koploper BFC (1-1)

BFC 1

1e klasse B

11 november 2023 14:30

mevr L.J. van der Helm

Sportpark Meerweg
Meerweg 63
1405BD
BUSSUM

De Meern heeft een prima wedstrijd op de mat gelegd tegen BFC en een knap gelijkspel uit het vuur gesleept tegen de koploper uit Bussum. Na een 0-0 ruststand eindigde het duel in een 1-1 gelijkspel, met het meeste spektakel in de slotfase.

Versterkt middenveld

Bij De Meern ontbrak de geblesseerde Indy van de Poll. Zijn plaats werd ingenomen door Tim de Graauw. De Meern was beducht voor het snelle aanvalsspel van BFC en speelde met een versterkt middenveld. De verdedigers Trevor Mulders en Remco de Smit speelden als extra defensief blok voor de verdedigingslinie. De Meern speelde een uitstekende eerste helft, gaf weinig ruimte weg en creëerde enkele kansen. De tegenstander kon nauwelijks gevaarlijk worden bij het Meernse doel.

Paar grote kansen

In de 15e minuut was er een grote kans voor de goed opgekomen Damios Damkalis, die een uitstekende voorzet van Abel Prins op een haar na miste. Kort hierna was het Abel Prins zelf die vanaf de rand van het strafschopgebied maar net naast schoot na goed voorbereidend werk van broer Bob. Na een half uur spelen zag Tim de Graauw zijn schot net naast gaan in de rechter korte hoek. Kort hierna was Damios Damkalis dichtbij de openingstreffer, maar zijn inzet vanaf links ging net over. Het eerste echte gevaar voor BFC kwam pas kort voor rust. Onze keeper Martijn Smorenburg voorkwam een treffer met een snoekduik in de rechter benedenhoek.

De Meern onder druk

Na een 0-0 ruststand had BFC in de tweede helft het betere van het spel. Het was gevaarlijker en De Meern kwam aardig onder druk te staan. Met af en toe mooi combinatiespel, probeerde BFC de Meernse defensie uit elkaar te spelen. Tot halverwege de 2e helft leverde dat nog niet echt veel gevaar op. En de keren dat dat wel zo was, voorkwam Martijn Smorenburg met meerdere fraaie reddingen de openingstreffer. Maar toch moest de Meernse defensie 10 minuten voor tijd
capituleren. Een voorzet vanaf links werd hard en onhoudbaar langs Martijn Smorenburg binnengekopt (1-0).

Binnen 1 minuut gelijk

Terwijl het Meernse publiek vreesde voor een ineenstorting in de slotfase, was het binnen 1 minuut al weer gelijk. Een corner van De Meern belandde in het Bussumse strafschopgebied en kwam via het been van Remco de Smit met meer geluk dan wijsheid in de Bussumse doelmond waar de bal in een duel tussen BFC-verdedigers en Lars Bootsma in het doel
belandde. Waarschijnlijk een eigen doelpunt (1-1).

Spectaculaire slotfase

Hierna brak een spectaculaire slotfase van de wedstrijd aan. BFC ging met man en macht op zoek naar de overwinning en er ontstonden diverse hachelijke situaties bij het Meernse doel, maar de Meernse defensie hield onder leiding van Martijn
Smorenburg stand. Het probeerde zelf met enkele counters nog de overwinning naar zich toe te trekken. Maar meer dan een laag schot van de voor Bob Prins ingevallen Maarten Nikkessen voor het Bussumse doel langs, leverde dat niet op. De stand bleef 1-1 en zo zette De Meern, dat geconcentreerd en met veel inzet speelde, een prima resultaat neer bij de koploper.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Sander van Laar, Sven Jansen, Lars Bootsma, Noah Samson, Remco de Smit,
Trevor Mulders, Tim de Graauw (70 e Maarten Nikkessen), Bob Prins (80 e Stan de Groot), Abel Prins,
Damios Damkalis

Wissels:
Glenn Meeuwsen, Stan de Groot, Marinho Oldenburg, Wayne van Kesteren, Maarten Nikkessen

Video's

Bekijk de video's hieronder (Peter Bootsma):
Daimios kom net tekort
Kans BFC