De Meern verliest na vroege goal met 1-0 van Victoria

1231KJ
LOOSDRECHT
tel. 00-00000000

Na een vroege goal in de 2e minuut, wist Victoria deze voorsprong tot het eindsignaal vast te houden. In de rest van de wedstrijd waren er over en weer wel doelkansen, maar stonden goed keeperswerk en pech goals in de weg. Naast de al langer geblesseerde spelers, was Sven Jansen er vandaag niet bij, omdat hij op de training geblesseerd raakte. Sander van Laar nam zijn plek in.

Snelle voorsprong Victoria

Voordat de wedstrijd goed en wel op gang was gekomen, lag de bal al bij De Meern in het net. De nummer 8 van Victoria, Hessel Witkop, kon vanaf het middenveld op snelheid opstomen richting het Meernse doel en langs 3 tegenstanders soleren, zonder dat een been werd uitgestoken. In de afronding was Martijn Smorenburg kansloos (1-0).

Dichtbij gelijkmaker

De Meern was na deze tegenslag wakker geschud, maar had in de aanvangsfase moeite met het snelle aanvalsspel en de omschakeling van Victoria. Toch was Robin Mulder al in de 5e minuut dicht bij de gelijkmaker. Met een loopactie over rechts probeerde hij de Victoria-keeper met een wippertje te verschalken, maar de keeper wist in een reflex de bal nog te raken en uit zijn doel te houden.

Meer vat op het spel

Gaandeweg de eerste helft kreeg De Meern meer vat op het spel en liet Victoria zich inzakken. Het was met snelle counters gevaarlijk in de omschakeling. De Meern kwam na een kwartier spelen goed weg toen een goed ingeschoten voorzet via de buitenkant paal naast ging. Bob Prins en wederom Robin Mulder waren voor De Meern dichtbij de gelijkmaker maar zagen hun inzetten in het zijnet van Victoria belanden. Tien minuten voor rust moest Noah Samson zich laten vervangen door Artem Mashtaliruk, toen hij na een sprongduel bij het neerkomen zijn voet dubbelklapte.

Kansen over en weer

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld, met doelkansen aan beide kanten. Goed keeperswerk voorkwam doelpunten. In de 55e minuut voorkwam Martijn Smorenburg de 2-0 toen hij de inzet van een in het centrum vrijgezette Victoria-speler blokte. Tien minuten later kon een plaatsbal van Chahid Harouach in de kruising van het Victoria-doel, met een snoekduik van de Victoria-keeper buiten het doel getikt worden.

Goed keeperswerk

In de 75e minuut weer een redding van Martijn Smorenburg, toen hij met zijn voet een hard schot in de korte hoek wist te pareren. In de blessuretijd kreeg Sander van Laar op de rand van het strafschopgebied nog een grote kans op de gelijkmaker, maar zag zijn schot op doel hoog over gaan. En tenslotte was er vlak voor het eindsignaal voor Victoria nog een ultieme kans om aan de spanning definitief een einde te maken. maar ook de Victoriaan poeierde de bal
hoog over het doel.

In nacompetitiezone

Onmiddellijk hierna maakte de scheidsrechter met het eindsignaal een einde aan de spanning en moest De Meern met lege handen vertrekken uit Hilversum. Het blijft op de 11e plaats van de ranglijst staan, weliswaar net boven de rechtstreekse degradatieplaatsen, maar wel in de nacompetitiezone.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Marinho Oldenburg (60e Chahid Harouach)), Remco de Smit, Sander van Laar, Noah Samson (35e Artem Mashtaliruk), Trevor Mulders, Soufyan Adahchour (75e Stan de Groot), Robin Mulder, Indy van de Poll, Bob Prins, Daimios Damkalis.

Wissels:
Artem Mashtaliruk, Stan de Groot, Tim de Graauw, Chahid Harouach, Glenn Meeuwsen

Beelden van de wedstrijd