Onfortuinlijk verlies De Meern zat-1 tegen DVVA (4-2)

DVVA csv. 1

9 december 2023 14:30

M. Ouendag

Sportpark Drieburg
Drie Burgpad 3
1097HK
AMSTERDAM
tel. 020-6941013

De Meern speelde zaterdag de laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen DVVA op sportpark Drieburg in Amsteldorp (Amsterdam). Na een 2-0 ruststand, werd het kort na rust 3-0. De Meern toonde veerkracht en kwam met 2 doelpunten terug in de wedstrijd. Terwijl De Meern in de slotfase op jacht dacht te gaan naar de gelijkmaker, zette een inschattingsfout van de Meernse keeper een streep door de rekening en werd de eindstand 4-2.

Golf van absenties

De Meern had te maken met een golf van 6 absenties, voornamelijk door blessures. Zo ontbraken keeper Martijn Smorenburg, Lars Bootsma, Abel Prins, Robin Mulder vanwege blessures. Noah Samson (geschorst), Trevor Mulders (vakantie). De meer dan een jaar geblesseerde Chahid Harouach kon weer op de bank beginnen, die verder aangevuld was met 3 spelers uit de O23-1.

Wedstrijd half uur verlaat

De wedstrijd begon een half uur later vanwege ruimtegebrek in omkleedruimtes in het kleine clubgebouw. Wegens de onbespeelbaarheid van het eigen hoofdveld, moest uitgeweken worden naar kunstgras met verlichting bij de buren van SV De Meer. Aldaar geen enkele beschutting voor een deel van de wisselspelers en toeschouwers, waardoor het voor de supporters die ondanks de barre weersomstandigheden; voortdurend regen en harde wind, naar Amsterdam waren afgereisd een (z)ware beproeving werd.

Van slag

Het eerste half uur was de wedstrijd aardig in evenwicht met op en neer gaand spel. De Meern hield de ruimtes goed klein. Al vroeg in de wedstrijd was De Meern gevaarlijk voor het Amsterdamse doel. Uit een lage voorzet van Bob Prins vuurde Daimios Damkalis een schot op doel af, dat door de keeper uit de linker benedenhoek weggewerkt kon worden. Na wat speldenprikken over en weer kwam het eerste echte gevaar van DVVA in de 28e minuut en was het meteen raak uit een corner. De hoge bal bij de 2e paal werd goed teruggelegd en onhoudbaar binnengekopt (1-0). De Meern leek hierdoor van slag, want binnen een paar minuten lag de 2-0 er al in toen het bij een aanval nog niet goed stond.

Penalty DVVA

En weer 5 minuten later leek het onheil nog groter te worden toen de scheidsrechter een penalty toekende wegens duwen door Daimios Damkalis binnen het 16-metergebied. Keeper Glenn Meeuwsen voorkwam de 3-0 echter door de zwak ingeschoten strafschop te stoppen. En zo werd het met 2-0 rust.

Goal uit rebound

Maar al 5 minuten na de hervatting lag de 3-0 er toch nog in. Onze keeper blokte eerst nog een inzet van dichtbij van één van de DVVA-aanvallers, maar wist de bal niet te klemmen en in de rebound werd de bal er alsnog ingeschoten (3-0). Terwijl je zou verwachten dat de koppies gingen hangen, was het tegendeel waar. En al 3 minuten later putte De Meern weer hoop uit de tegentreffer van Sander van Laar die vanaf de rand van het 16-metergebied van DVVA met een strak geplaatst schot
de Amsterdamse keeper verraste (3-1).

Diverse doelkansen De Meern

De Meern ging op zoek naar de aansluitingstreffer, maar was niet fortuinlijk bij diverse doelkansen. Eerst ging een afstandsschot van de voor Mourinho Oldenburg ingevallen Tim de Graauw net over de lat. Daarna moest Sven Janssen geblesseerd het veld af. Voor hem kwam O23-1-speler Amindien Boubkri in het veld. Rond de 70e minuut 2 levensgrote kansen voor De Meern; eerst werd een schot van dichtbij van Damimios Damkalis op de lijn gekeerd door de keeper en kort daarna een identieke situatie voor Maarten Nikkessen die door de Amsterdamse keeper werd gestopt.

Aansluitingstreffer

In de 80e minuut werd Artem Mashtaliruk die op verdienstelijke wijze de geschorste Noah Samson verving, gewisseld voor Chahid Harouach. Een lichtpuntje in deze donkere dagen dat Chahid weer zijn eerste speelminuten kon maken na lang blessureleed van meer dan een jaar. De Meern speelde in deze fase va-banque en dat wierp zijn vruchten af. En in de 88e minuut maakte het via Maarten Nikkessen de aansluitingstreffer, die met een kopbal de niet vrijuit gaande Amsterdamse keeper passeerde (3-2).

Met lege handen naar huis

Terwijl De Meern zich opmaakte voor de jacht op de gelijkmaker, werd alle hoop weer de grond ingeslagen door een tegengoal uit het niets. Een voorzet vanaf rechts werd door de DVVA-spits half geraakt en leek de bal via de stuit over het Meernse doel te gaan, maar tot ongeloof van alles en iedereen, bleek de bal door de harde tegenwind toch eerder te dalen en onder de lat alsnog in het doel te verdwijnen. En ook onze keeper stond erbij en keek ernaar (4-2). Hiermee was het lot definitief bezegeld en moest de moegestreden Meernse equipe met lege handen terug naar De Meern, naar de warmte van het kerstcafé.

Trainingskamp Spanje

Het is nu winterstop en De Meern gaat op 20 januari 2024 weer verder met de competitie met een uitwedstrijd in Langbroek tegen SVL. Tijdens de winterstop gaat De Meern op trainingskamp in Spanje en speelt op 13 januari een oefenwedstrijd thuis tegen SDO. Hopelijk kan De Meern dan weer over een complete en fitte selectie beschikken om te gaan strijden om uit de gevarenzone van de ranglijst weg te komen.

Opstelling:
Glenn Meeuwsen, Sander van Laar, Sven Jansen (65 e Amiendin Boubkri), Remco de Smit, Artem
Mashtaliruk (80 e Chahid Harouach), Marinho Oldenburg (60 e Tim de Graauw), Indy van de Poll,
Daimios Damkalis, Bob Prins, Maarten Nikkessen , Stan de Groot

Wissels:
Chahid Harouach, Tim de Graauw, Amindien Boubkri, Wayne van Kesteren, Chiel van der Laan, Pim
de Ridder

Goal Sander van Laar