De Meern ZA1 verliest kansloos van De Zuidvogels (0-4)

Zuidvogels HSV De 1

27 januari 2024 14:30

J.C. Jensch

Slecht uit winterstop

De Meern is slecht uit de winterstop gekomen en verloor de eerste wedstrijd na de competitiehervatting thuis met 0-4 kansloos van De Zuidvogels. Bij De Meern ontbraken Abel Prins en Lars Bootsma wegens blessures, Remco de Smit ontbrak wegens ziekte. Robin Mulder en Chahid Harouach konden na lange afwezigheid wegens blessures, weer in de basis starten. Wegens krapte van de wedstrijdselectie waren Zef Schuurman en keeper Pim de Ridder van de O23-1 aan de selectie toegevoegd.

Zuidvogels nam heft in handen

Vanaf de aftrap was het De Zuidvogels dat het heft in handen nam en direct een aantal keren gevaarlijk was bij het Meernse doel. De Meern had duidelijk moeite met deze speelwijze en liet zich terugdrukken. En al in de 15e minuut resulteerde dit in de openingstreffer voor De Zuidvogels, toen een voorzet vanaf de rechterkant in de doelmond kansloos voor de keeper Martijn Smorenburg binnengeschoten werd door Quincy van Waveren (0-1). De scheidsrechter negeerde het vlagsignaal
wegens buitenspel van grensrechter Marcel van Doorn.

Wakkergeschud

De Meern leek door deze treffer wakkergeschud en trok ook een aantal keren ten aanval. Dat leverde slechts één doelpoging op van Bob Prins, die over het Huizense doel ging. De goed spelende tegenstander liet zich niet van de wijs brengen en bleef haar eigen spel spelen en vlak voor rust wist het de 0-2 binnen te schieten.

Krachteloos

De Meern kon deze domper zo vlak voor de rust moeilijk verwerken. In de 2e helft wist het niet goed in de wedstrijd te komen en kon nauwelijks gevaarlijk worden. Echt uitgespeelde kansen werden niet gecreëerd en de Huizense keeper had weinig te duchten van het krachteloze Meernse spel. Deze tegenstander was vandaag duidelijk een maatje te groot voor De Meern.

Hattrick

In de 52e minuut werd het 0-3 nadat de bal in het Meernse strafschopgebied via meerdere schijven van rechts naar links verplaatst kon worden. En daar belandde de bal bij de goed op dreef zijnde Quincy van Waveren, die voor de afronding zorgde. En alsof deze hattrick nog niet genoeg was, maakte dezelfde speler er in de 60e minuut via de korte hoek ook nog 0-4 van. Martijn Smorenburg wist later in de wedstrijd met een fraaie redding bij een afstandsschot de 0-5 te voorkomen door de bal over het doel te stompen.

Rood voor Stan

De voor Robin Mulder in het veld gekomen Stan de Groot kon niet veel speelminuten maken, want hij werd wegens een in de ogen van de scheidsrechter te zware tackle met direct rood van het veld gestuurd. En zo eindigde deze wedstrijd, waarin De Meern een totale off-day beleefde, in een grote deceptie.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Trevor Mulders, Sander van Laar, Sven Jansen, Noah Samson, Chahid Harouach (75e Soufjan Adahchour), Robin Mulder (60e Stan de Groot), Indy van de Poll, Tim de Graauw (60e Marinho Oldenburg), Bob Prins (75e Zef Schuurman), Daimios Damkalis

Wissels:
Marinho Oldenburg, Stan de Groot, Zef Schuurman, Soufjan Adahchour, Pim de Ridder