ZA6 wint van OSM '75 3 met 8-1

DE MEERN
tel. 030-6661923

To en Til aan de wandel

Twee vriendinnen op leeftijd To en Til waren op het sportpark van V.V. De Meern. Vanwege het mooie weer waren zij aan de wandel en kwamen bij ons op het veld voordat de wedstrijd begon. Na een praatje heen en weer wilden zij graag het verslag maken en na info van ondergetekende hebben ze onderstaand ervan gemaakt. De laatste bekerwedstrijd stond op het programma en wel tegen OSM '75 3.

Bekende keeper ingevlogen

Naar verluid is er een (bekende) keeper ingevlogen vanuit het verre zuiden die ook wel eens van huis wilde . Dat hij niet voor niets de verre reis had ondernomen komt later, maar dat het team hem dankbaar was spreekt voor zich. Ook hoorden wij dat ene big John of Jhon meedeed en wij waren, ondanks onze leeftijd, benieuwd. Omdat er schijnbaar weinig mensen waren, kwam later nog een speler die ook prima in het team pastte bleek later. Dat deze heren zich in wilden zetten op hun vrije zaterdag vinden wij geweldig. Wij hebben niet zo veel verstand van voetbal, maar gaan toch proberen er iets van te maken.

Die man blijven we volgen

To zag een heer voor de wedstrijd die met de mannen stonden te praten. Bij navraag ging het om de baas die vertelde wie waar moest gaan staan? Til vond het maar wat, want volgens haar maakte dat niet uit want die bal moet er gewoon in en wie what the f… Een heer op leeftijd in het groen floot ineens hard op een fluit en het bleek dat hij een scheidsrechter was. Aangezien wij ook op leeftijd zijn, vonden we dat best stiekem aantrekkelijk. Achteraf hoorden we zijn naam en wij gaan hem volgen.

Het schoot niet op

De bal begon te rollen en het schoot niet op want de bal werd rustig van de ene naar de andere speler geschoten. Deze raakte de bal dan weer kwijt en kon het andere team weer beginnen met overspelen zoals dat heet. Nadat we 10 minuten hiernaar gekeken hadden, schoot een heer met een geel shirt de bal voor het andere doel. Daar stond iemand met een oranje shirt die de bal op zijn hoofd kreeg. Wij dachten dat de bal weggekopt moest worden. Maar de speler kopte hem terug, en de bal kwam weer bij een speler met een geel shirt die de bal in het doel kopte. De heren in de gele shirts waren hier heel blij mee.

Het was niet meer te volgen

Terwijl To aan het schrijven was, gaf Til de tekst door en zag dat de oranje mannen veel richting het andere doel gingen. Plotseling schoot een oranje hemd de bal naar voren, en deze kwam aan de zijkant terecht waar een andere speler de bal kreeg. To zag in het midden een ander iemand met oranje hemd hard naar voren lopen en die kreeg de bal en schopte de bal in het gele doel. Dit ging zo snel dat wij het bijna niet meer konden volgen, maar volgens Til was het 1-1.

Bal ging veel heen en weer

Daarna zagen wij dat de bal veel heen en weer werd geschoten, maar teams kwamen niet tot kansen zoals dit mij door de supporters werd verteld. Opeens maakte Til een gil, want een speler met een geel shirt ging alleen op de andere keeper af. Deze jongeman uit het Zuiden was niet bang en viel voor de speler en had de bal. Wij vonden dit prachtig, eindelijk wat actie! De keeper stond op en gooide de bal snel weg, en de bal ging van voet naar voet en kwam plots bij een flinke jongeman met rossig haar. Deze schopte de bal zo hard, dat de heer in het doel van de gele shirts het niet eens hoorde. Wederom blijdschap bij de mannen in het oranje want wij hoorden dat het 2-1 was.

Een zomerse storm

De heer in het groen deed het schijnbaar goed, want hij hoefde niet veel te fluiten. De oranje shirts hadden wel wat meer kansjes, maar de bal deed niet wat men wilde of de spelers liepen te hard waardoor de bal niet bij hem kwam.... wij weten het niet. In één keer floot de heer in het groen en iedereen ging weg? Bij navraag bleek dat het rust was. Dat gaf ons even de kans om een bak koffie te halen, want daar waren we wel aan toe. Na 10 minuten stond iedereen weer in het veld en werd er weer hard gefloten om te beginnen. Het leek wel een zomerse storm en zowel Til als ik konden het niet bijhouden.

Binnen enkele minuten lag de bal al in een doel en wel in het gele shirtjes doel en was het 3-1. Het leek wel een achtbaan zo hard als het ging, want alles wat de oranje hemden aanraakten werd goud. Het ging van 3-1 naar 4-1 en 5-1.Til zei nog:" kan je het bijhouden To?" Toen was het weer raak 6-1.

Snakken naar een biertje

De gele hemden hadden het wel gehad en snakten naar een biertje dachten wij. Na nog wat de bal te hebben mishandeld door er hard tegenaan te trappen, vloog de bal nog 2 x in het doel van de gele shirtjes mannen en was het 8-1. De keurige heer in het groen vond het wel welletjes en floot voor de laatste keer op zijn fluit.

Feestje op het terras

Wij hadden het wel gehad op deze warme dag en gingen even op het terras zitten. Hier werd een verjaardag gevierd, dus wij hebben ons daar prima vermaakt met een drankje. Er werden zeer grote glazen neergezet. Achteraf bleken dat pitschers te zijn die we hadden moeten delen. Nog even de heer uit het Zuiden des land een goede reis toegewenst en na een paar biertjes zijn To en ik giechelend naar huis gegaan. Bij deze willen we het team succes wensen in de competitie, en misschien komen we nog eens langs maar dan alleen om te kijken.

Groeten van To en Til.