Moedige strijders en opgetrokken kragen

Meern De JO15-1

Spijkenisse JO15-1

Divisie 5 B

18 november 2023 15:00

D. Rijnbende

Op een gure regenachtig dag met langs de kant opgetrokken kragen en open paraplu’s speelden de jongens van Vv de Meern 15-1 tegen Spijkenisse. Een belangrijke testcase voor Vv de Meern om te laten zien dat ze de reeks van drie ongeslagen  wedstrijden konden voortzetten.

Na 15 minuten spelen wordt de mentale weerbaarheid van de jongens gelijk op de proef gesteld, aangezien ze na een misverstand in de verdediging op een 0-1 achterstand komen. Na elkaar flink te hebben opgepept en vol energie verder te gaan wordt het na een paar minuten gelijk beloond. Na goed doorjagen weet de keeper de bal niet goed weg te werken en beland de bal in de kluts voor de voeten van Shaadi die koelbloedig afrond, 1-1! Vv de Meern haalt hier heel veel zelfvertrouwen uit, domineerde vervolgens de eerste helft en had het betere van het spel. Toch gaan de jongens met een 1-2 achterstand de rust in na een prachtig afstandsschot vanaf de rechterkant die hoog in het zijnet de touwen in gaat.

Na de rust ging de meern weer verder waar ze eerste helft mee waren gestart, goed voetbal, mooie combinaties en heel veel inzet. Soms leek het doel van Spijkenisse wel een schiettent maar de keeper zat er goed bij of de Meern mistte net het beetje geluk zodat de verdiende gelijkmaker zou vallen. Spijkenisse  liet ook van zich zien door snelle counters waar Hugo ook nog een keer gestrekt naar de hoek moest om een  mooie redding te verrichten. Maar de verdediging stond met Senne, Teun, jelte en timo echt als een huis. 10 minuten voor tijd valt dan de verdiende gelijkmaker door het goede doorjagen van Ayman en Amine krijgt shaadi de kans, hij is er weer als de kippen bij om de bal tegen de touwen de schieten. 2-2! De laatste minuten gaan de jongens nog op jacht naar de winnende, maar de lat voorkomt een nog mooier resultaat. De wedstrijd eindigt na een mooie en enerverende pot voetbal in een gelijkspel. De ongeslagen reeks wordt verhoogd naar 4 en de coaches zochten tevreden met hun strijders de warme kleedkamer op.