Een ware strijd tussen de duinen

Quick Boys JO15-1

Divisie 5 B

23 september 2023 12:15

P.A. Zirkzee

Sportpark Nieuw Zuid
Laan van Nieuw-Zuid 25
2225SE
KATWIJK ZH

Vandaag spelen de jongens van Vv de Meern hun eerste competitiewedstrijd tegen Quick Boys uit Katwijk. Ze spelen met wisselvallig weer op een schitterend complex gelegen tussen de duinen.

De eerste 10 minuten beginnen beide teams fel maar leidt nog niet tot grote kansen. Met name VVDM laat mooie combinaties zien. VVDM neemt steeds meer het initiatief in de wedstrijd en langs de kant wordt er letterlijk en figuurlijk in alle talen meegeleefd. Na 25 minuten roept iedereen in het oranje om een penalty maar de scheidsrechter legt de bal net buiten de 16. De sterk spelende Ayman neemt de vrijetrap, maar de keeper redt knap. Nadat Toine op het middenveld de bal verovert stuurt hij Ayman diep die een schot lost, maar mist net voldoende kracht om het de keeper echt moeilijk te maken. VVDM wordt steeds gevaarlijker. Na goed doorjagen van Amine op de keeper komt de bal in de kluts, Quick Boys weet net op tijd de bal weg te werken. Quick Boys laat zich ook zien, maar Sebas is alert en houdt zijn doel schoon. Toch weet niet veel later Quick Boys tegen de verhouding in na een hoge voorzet het net te vinden. 1-0 voor Quick Boys na 30 min spelen. Na een gericht en hard schot van Mika die wordt gehouden,  gaat het fluitje voor de rust.

Na 5 minuten in de tweede helft is VVDM gelijk gevaarlijk na een prachtige voorzet van Lennon voor het doel Quick Boys. De bal gaat via de keeper naast. QB valt ook aan en Hugo moet twee keer binnen een minuut knap redden. Het kan nog alle kanten op want spel gaat op en neer. De verdediging staat goed met Sven en Senne in de as die vechten als leeuwen en alles in de strijd gooien. In de 25e minuut gaat de spits van QB alleen op het doel en rond koelbloedig af. 2-0 voor de thuis club. VVDM geeft niet op en blijft op zoek naar een doelpunt, maar krijgt niet de beloning die het verdient. De wedstrijd wordt steeds rommeliger en emotioneler wat het spel niet ten goede komt. De wedstrijd eindigt met 19 man op het veld en 2-0 voor de thuis club. Volgende week beter.