De minuut van de JO15-1

3056PD
ROTTERDAM
tel. 010-2519899

Nog nooit scoorden wij sneller dan vandaag. Al binnen een minuut kregen wij een vrije trap. Mika schoot hem in het 5 meter gebied en Amine kopte hem erin; 0-1. En dat binnen 58 seconden tegen de koploper in onze competitie. Net zo snel als de regen en zonneschijn zich vandaag afwisselden, zo snel was onze feestvreugde ook voorbij. Eén minuut later maakt Sparta met een snelle counter en voorzet uit het boekje de 1-1.

De wedstrijd had een heel hoog tempo, maar wij vochten als leeuwen. In de 7e minuut de kans op 1-2 via een pass van Shaady op Amine die net voor langs ging. Wij waren niet ongelukkig, want tot 2 keer toe werd de bal van onze doellijn gehaald. Met 1-1 gingen we de rust in.

Na rust ging het spel verder in hetzelfde hoge tempo, maar tot uitgespeelde kansen kwam het niet. Na 11 minuten een bal op de lat van Sparta, maar verder kwam het niet tot gevaar. Wij hadden in de 29e minuut de kans op 1-2 via een counter van Shaady die centimeters naast ging. Ver in blessuretijd kwam onze vrije trap via het hoofd van Shaady via de keeper bij Senne, die hem intikte 1-2. Rotterdam stond even te trillen. Maar weer duurde onze feestvreugde maar 1 minuut. In een alles of niets poging van Sparta kwam er nog een laatste schot en ging in de hoek van onze goal; 2-2. 10 seconden daarna was de wedstrijd afgelopen.

Waar je vooraf zou tekenen voor 2-2 tegen de koploper, voelde dit nu toch een beetje als een nederlaag. Maar morgen zal hopelijk de trots overheersen van dit resultaat en de enorme strijdlust van ons team.