VV De Meern 6 – DHSC 5

23 september 2023 16:30

J.G. van Leeuwen

1e competitiewedstrijd hoofdveld DHSC

Vandaag was het de eerste wedstrijd van de competitie van het seizoen 2023/2024. Op het programma stond tegen DHSC 5 en voor deze wedstrijd was het hoofdveld ter beschikking gesteld. Aangezien de vakanties en festivals nog niet ten einde zijn, waren we genoodzaakt om via de bekende kanalen vrijwilligers te vragen. Er werden een keeper en 2 spelers aan ons team toegevoegd zodat we genoeg mensen hadden, heren hartelijk dank.

Eerste 2 echte kansen voor De Meern

Na een gedegen voorbereiding hoe te gaan voetballen, togen wij naar veld 1. De scheids van dienst legde uit wat hij wel en niet accepteerde. De wedstrijd begon en al snel was het alle hens aan dek voor ons. DHSC zetten fors hoge druk vooruit, waardoor wij bijna geen tijd hadden te combineren. Echter de eerste 2 echte kansen waren voor De Meern en deze hadden er wel in gemogen zo vrij voor het doel. Dan hadden we waarschijnlijk een hele andere wedstrijd gehad, maar De Meern speelden zich onder de druk vandaan en het spel ging op en neer.

DHSC voert druk op en scoort

De strijd werd grotendeels op het middenveld uitgevochten, wat een aanslag was op de conditie van de middenvelders. De duels waren stevig en de scheids had het goed in de hand. Door een mooie combinatie op rechts werd onze spits bediend die de bal in het DHSC doel trapte. Maar de grens vlagde voor buitenspel en werd deze afgekeurd. DHSC ging nog meer de druk opvoeren, en stopten er veel energie in wat ons op een tegendoelpunt kwam te staan. DHSC speelden de bal door het midden en deze kwam bij de spits uit die zich vrij speelden. Hij ging op onze keep af die uit zijn doel kwam, maar de spits schoot de bal onhoudbaar in ons doel en was het 0-1.

Cadeautje van De Meern

Nu hebben we meer achter gestaan en veerkracht getoond en het was nog niet gespeeld. De Meern ging vol in de aanval en menig kans en corner werden door DHSC onderschept. Enige tijd later speelde De Meern voor sinterklaas, want onze keep gooide de bal naar een verdediger. Deze man wilden hem doortikken naar de back, maar speelden pardoes een DHSC speler aan die gelijk de bal in het doel schoot waardoor het 0-2 was.

Energieverslindend spel

De tactiek van DHSC werd gewijzigd van vol druk naar het controleren van de wedstrijd op eigen helft. Door het energieverslindende spel van DHSC, was de druk tegen het einde van de eerste helft veel minder. Hierdoor kregen wij nog een grote kans om een tegentreffer te maken. Via de zijkant werd de bal voorgegeven over de grond, maar de voet van onze speler die in hun 16m stond was een maatje te klein zodat de bal rakelings langs het doel ging. Met de stand van 2-0 achter gingen we de rust in.

Aantal kansen voor De Meern stijgt

Tijdens de rust is er het een en ander besproken en omgezet. Ook werden er enkele wissels doorgevoerd waardoor wij meer gecontroleerd in de aanval konden gaan. De 2e helft begon en De Meern ging gelijk in de aanval via de zijkant, en na de voorzet werd er helaas overgekopt. Zoals eerder gemeld had DHSC met energie gesmeten en dat was lopende de 2e helft wel te zien. Hierdoor stegen voor De Meern de kansen maar het zat niet mee. Bij tijd en wijle moest de goed fluitende scheids een tandje bijzetten, want er waren meer overtredingen dan in de 1e helft. Dat men het daarmee niet altijd eens was, was goed te horen van mensen in het veld en vanaf de zijkant.

Toeschouwers krijgen geel

Na enige tijd was de scheids het zat en gaf de hele zijkant incl de toeschouwers geel. Omdat wij beter aan de 2e helft begonnen waren, kregen wij veel corners die zeer goed genomen werden. Sommige ballen kon men er gewoon inlopen, maar het zat niet echt mee. Omdat wij veel in de aanval waren, lag er ruimte bij ons achterin. Onze keep moest wel 3 à 4 keer ingrijpen op een 1 op 1 situatie, maar de stand bleef 2-0.

Druk op DHSC-doel bleef groot

Voor hetzelfde geld was het minimaal 3-0, maar hij deed het formidabel en hield ons in de race. In de loop van de 2e helft kregen wij wederom een corner die nu wel goed werd ingekopt (1-2). Hierdoor kregen wij extra energie en het geloof was er nog steeds en men ging ervoor. De druk op het DHSC doel was groot, maar door de drukte in hun 16m kon de bal steeds weggewerkt worden. Twee à drie keer kwam de bal in het DHSC 5 m gebied en het was maar afwachten wie het laatste tikje zou geven. Maar het beetje geluk ontbrak waardoor de bal er niet inging.

Professioneel tijdrekken

De duels werden aan einde ook forser, want men wilde de 2-1 over de streep trekken. Na een stevige overtreding gaf de scheids nog een gele kaart aan de DHSC speler, die zich van geen kwaad bewust leek. Enkele spelers vroegen steeds om verzorging na een duel dat weer minuten duurden, dit was professioneel tijdrekken. De scheids gaf aan dat hij de tijd erbij trok en hij was de enige die wist hoeveel tijd. Na 6 minuten blessuretijd floot de scheids af.

We hebben onszelf tekort gedaan

We hebben tot het einde van de wedstrijd geprobeerd om te scoren, maar de bal wilden gewoon niet over de doellijn.
Hiermee vind ik dat wij onszelf te kort hebben gedaan, want een gelijkspel zou minmaal verdiend zijn. Na de DHSC spelers gefeliciteerd te hebben gingen op naar de derde helft.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Volgende week vrijdagavond 20.00 uur moeten we uit voetballen tegen Rivierenwijkers. Dan hebben we weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen.