JO15-1 verstevigt koppositie

Groene Zoom 2
2491EH
'S-GRAVENHAGE

Je hebt van die wedstrijden dat het kwartje de goede kant opvalt. Vandaag was zo’n wedstrijd. De eerste helft was heel rommelig voor VVDM. De linies stonden te ver uit elkaar en het spel was onrustig en soms wat slordig. Met tegenwind en een tegenstander die fysiek sterk was, had VVDM zijn handen vol aan de tegenstander. Vooral de dode spelmomenten waren gevaarlijk. Geen toeval dus dat VVDM na 10 minuten een tegengoal krijgt uit een corner. VVDM probeert het spel te maken, maar dat lukt niet en werkt met man en macht om de stand zo te houden. Vlak voor rust een bijna doorgebroken speler richting ons doel. Hugo moest ingrijpen en incasseert een gele kaart, die bij minder oplettende scheidsrechters rood had kunnen zijn. Met 0-1 achterstand de rust in.

In de rust is in de kleedkamer een goed gesprek geweest. Althans zo lijkt het, want de mannen starten de tweede helft met een offensief en houden daar niet mee op. Na 8 minuten schiet Dean op de paal en nog geen minuut later scoort Jelte van afstand. 1-1 en nu is het zaak om door te pakken. Wilhelmus verliest de controle over de wedstrijd, maar blijft gevaarlijk in de counters. Na 14 minuten scoort Dean met een afstandsschot. 1-2 en dit is tevens de eindstand. Doordat onze concurrenten niet weten te winnen, staat VVDM 2 punten los van de concurrenten.