Veni, vidi, vici... bis repetita!

PVCV JO15-1

Meern De JO15-1

Zwaluwen Jeugd Beker O15 1/8 finales Groep 1 Laatste 16

17 februari 2024 10:00

M.L. Burm

Sportpark Fletiomare Oost
Europaweg 52
3451HG
VLEUTEN
tel. 030-6663520

Twee weken na hun mooie 2-3 overwinning waren vandaag de JO15-1 terug op de velden van PVCV, dit keer voor een bekerwedstrijd. De spanning was hoog, niet alleen omdat met zo'n wedstrijd het verliezende team gelijk uitgeschakeld wordt maar ook omdat zes spelers afwezig waren. Na de prachtige demonstratie van (samen)voetballen vorige week tegen Quick was de vraag hoe zal het team zonder de inzet en kwaliteiten van Mika, Senne, Sven, Hugo, Teun en Amine de wedstrijd ingaan? Het antwoord is terug te vinden in de formule die sinds het begin van het seizoen de trainers lijken te gebruiken, de 5 P's aka “Proper Preparation Prevents Poor Performance”, door Rick en Dean (JO15-2) en Noah en Talha (JO14-1) op te roepen en vooraf met het team te laten trainen.

De eerste helft begon goed met een mooi doelpunt van Shaadi al in de 6de minuut (1-0). Wat volgt was veel kansen doordat er goed druk werd gezet, veel vrije trappen, corners en het hele scala van mogelijkheden om een tweede doelpunt te scoren maar helaas werd het hem steeds net niet. Achterin werd het goed dicht gehouden door Jelte, Rick, Dean en Timo; kortom de spelers van PVCV hebben weinig kansen gehad om de wedstrijd om te draaien in hun voordeel.

Dit verandert na de rust en een paar minuten na het begin van de tweede helft wist PVCV de weg te vinden naar het doel van de Meern (1-1). Alles was nog mogelijk en hoewel de spelers van De Meern voor de rust de wedstrijd in handen/voeten hadden werd het anders tijdens de tweede helft. Het spel werd rommeliger, combinaties waren niet meer zo soepel en het leek dat PVCV (eindelijk) door had hoe ze hun tegenstanders voetballend konden storen. Er werd dus echt veel gezweten op en naast het veld maar gelukkig wist Sebastiaan keer op keer prachtig te redden en heeft vandaag laten zien hoe hij is gegroeid in zijn spel.

Om 11.31 precies werd de wedstrijd afgefloten, het werden dus penalties. Ayman, Shaadi, Toine en Rayhane scoorden allemaal en Sebastiaan wist twee keer met zijn vingertoppen zijn doel schoon te houden waardoor de wedstrijd uiteindelijk met (3-4) gewonnen werd door de Meern.

Het is opvallend op zo'n moment en in zo'n wedstrijd, waar je tegenstander steeds probeert de overmacht te krijgen door te provoceren en waar je hoofd juist gefocused en cool moet blijven, te merken hoe de spelers van De Meern niet alleen conditoneel, technisch en tactisch goed voorbereid zijn door hun trainers en teamleider maar ook mentaal. Of in de woorden van Louis van Gaal: “Kwaliteit is het uitsluiten van toeval.”. Iets om trots op te zijn.