Duur puntverlies tegen SVL (1-0)

SVL 1

10 februari 2024 14:25

G.C. Dorrestijn

Sportpark Oranjehof
Alexanderdreef 16
3947PA
LANGBROEK
tel. 0343-561693

In een gelijkwaardig duel heeft De Meern duur puntverlies geleden door na een 0-0 ruststand met 1-0 te verliezen van SVL.
De inhaalwedstrijd moest gespeeld worden op het 2e veld in Langbroek vanwege renovatie van het hoofdveld. Dit was een zwaar bespeelbaar natuurgrasveld. De Meern kon in vrijwel dezelfde opstelling als vorige week aan de wedstrijd beginnen. Alleen Marinho Oldenburg begon op de bank, omdat de van een blessure teruggekeerde Sven Jansen weer in de verdediging was teruggekeerd.

Pittig duel

De belangen voor beide teams waren vooraf duidelijk. In de strijd om uit de degradatie zone weg te komen, moest er gewonnen worden. Die belangen waren in het wedstrijdbeeld terug te zien. Er ontspon zich een van beide kanten pittig duel met volop inzet, waarbij SVL vanaf de aftrap de druk erop gooide om de openingstreffer te forceren. Maar De Meern hield goed stand, hield de boel achterin goed dicht en kwam na het eerste kwartier goed in de wedstrijd.

Martijn redt uitstekend

In de 20e minuut een uitstekende redding van Martijn Smorenburg op een hard laag schot in de linker benedenhoek. Een
kwartier later een zelfde situatie aan de andere kant bij een hard laag schot van Bob Prins. En vlak voor rust nogmaals een uitstekende redding van onze keeper, toen een SVL-speler uit de draai ineens op het Meernse doel schoot. En zo werd er met een 0-0 stand gerust.

Voorsprong De Meern hangt in de lucht

Vlak na rust was Bob Prins vlak bij de openingstreffer, toen hij op maat diep gestuurd werd door Noah Samson. Helaas mislukte zijn afronding toen hij oog in oog met de SVL-keeper de bal geblokt zag worden. In de 55e minuut moest Sander van Laar zich, na een eerder knietje op zijn dijbeen, laten vervangen door Marinho Oldenburg. De Meern speelde in deze fase goed en een voorsprong leek in de lucht te hangen. Dat leek in de 62e minuut ook te gaan gebeuren, maar Bob Prins kreeg bij een actie in het 16-meter gebied de bal niet goed voor zijn voet. Hierdoor ging de doelkans verloren.

Openingstreffer SVL

In de 70e minuut was SVL wel doeltreffend toen een voorzet vanaf de linkerkant bij de 2e paal binnengekopt kon worden (1-0). De Meern liet zich door deze tegenslag niet uit het veld slaan en bleef in de slotfase op zoek gaan de verdiende gelijkmaker. SVL werd op eigen helft teruggedrongen en in de blessuretijd was Bob Prins dichtbij de gelijkmaker, maar zag zijn schot over het SVL-doel gaan.

Gat naar veilige plek groter

En zo zag De Meern, in een wedstrijd waarin het wel voldoende kansen creëerde, maar ongelukkig was in de afronding, de volle winst naar SVL gaan en zelf het gat op de ranglijst naar de veilige plaatsen groter worden. De eerstvolgende competitiewedstrijd is op 2 maart thuis tegen Batavia. In de tussenliggende tijd zijn er diverse oefenwedstrijden, te beginnen zaterdag uit tegen Jonathan.

Opstelling:
Martijn Smorenburg, Sander van Laar (55 e Marinho Oldenburg), Remco de Smit, Sven Jansen, Noah Samson, Chahid Harouach (80 e Zef Schuurman), Trevor Mulders, Robin Mulder, Indy van de Poll, Bob Prins, Daimios Damkalis

Wissels:
Marinho Oldenburg, Artem Mashtaliruk, Sverre van Leuveren, Zef Schuurman, Glenn Meeuwsen

Beelden van de wedstrijd tegen SVL