De Meern JO15-1 na ruime zege naar de halve finale van de beker

Zwaluwen Jeugd Beker O15 1/4 finales Groep 1 Laatste 8

30 maart 2024 14:30

A.B. Nijland

Er is gehoor gegeven aan onze oproep de JO15-1 naar de halve finale te schreeuwen. Het was gezellig druk en de verwachtingen waren hoog gespannen. Waarschijnlijk waren de jongens ook gespannen, want het normaal zo mooie spel was vrijwel de hele wedstrijd gehaast en soms zelfs slordig. De strijd ging gelijk op al waren er aan beide kanten geen grote kansen het eerst deel van de wedstrijd.

Gelukkig wist Jelte de 1-0 binnen te koppen. Nog geen vier minuten laten was het weer Jelte die van afstand schoot. De rebound werd opgepikt door Shaadi en schoot VVDM naar de 2-0.

Direct na rust kregen wij een penalty die door Ayman werd benut; 3-0. De tegenstander werd eigenlijk niet gevaarlijk. In de 21 ste minuut werd de 4-0 op de borden gezet door een prachtige rush van Ayman. Het leek alsof de verdediging van RKAVIC stilstond. Hij passeerde een man op 6 en werkte daarna knap af. Vlak voor tijd hadden we nog de mogelijkheid voor de 5-0, maar deze werd afgekeurd wegens buitenspel. De uitslag geeft eerlijk gezegd niet het beeld van de wedstrijd, maar hoe vaak is het niet andersom. Deze is lekker binnen en we gaan naar de halve finale van de beker!